poniedziałek, 23 września 2013

GERANIUM-aromatyczne i oczyszczające powietrze

 Geranium ma wiele zastosowań: w lecznictwie, w kuchni, w higienie osobistej i kosmetyce.
W lecznictwie ludowym używa się świeżych liści przy bólach uszu.
olejki eteryczne tego ziela wkradają się w każdy milimetr mózgu i.......
rozchodzą się po całym ciele działając przeciwzapalnie i bakteriobójczo ( zabija nawet gronkowce i paciorkowce).
Inhalacje lub wdychanie olejku łagodzi schorzenia gardła , uszu i drug oddechowych.
Stosowanie  takiej inhalacji wieczorem działa nasennie.


Zrywam trochę listków, rozdrabniam palcami, wkładam do słoika i zalewam dobrym olejem. Odstawiam na jeden dzień.W następnym dniu słoiczek z geranium wstawiam do ciepłej wody i podgrzewam około 1 godz. Gdy wystygnie przecedzam i jest gotowy do użycia.

 
Olejkiem smarujemy zatoki, okolice uszu, gardło, stopy lub bolące miejsca.


2 komentarze:

  1. Nie tylko z Ciebie mądra kobieta ale i artystka, jestem zachwycona!
    Zapach geranium dla mnie jest magiczny, zawsze gdy boli mnie głowa pocieram liściem skronie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło że zagościłaś u mnie-dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń