czwartek, 5 grudnia 2013

Żywokost- pogotowie?Woda w kolanie i nie tylko...

Po raz kolejny jesień okazała się dla mnie bardzo łaskawa.Zdążyłam jeszcze przed śniegami wykopać korzenie żywokostu .

Wiele razy wybawił mnie z opresji.
Pierwszy raz jego rewelacyjne działanie odczułam kilkanaście lat temu, gdy upadłam na kolano .
zebrała się wtedy woda w kolanie, a lekarz dał skierowanie na punkcję.
Na szczęście u lekarza byłam w piątek, a skierowanie miałam na poniedziałek.
Kolano było bardzo spuchnięte, nie mogłam chodzić .Poprosiłam mamę ,aby przyniosła mi korzeń żywokostu- przepis znalazłam w miesięczniku pt ."Wiadomości Zielarskie".
W poniedziałek miałam już zdrowe kolano- do dziś -żadnych powikłań.

Kolejnego dobrodziejstwa doświadczyłam ,gdy podczas kolejnego upadku- połamałam dwa palce u ręki.Okłady stosowałam przez kilka dni i palce szybko odzyskały sprawność.  
Innym razem stosowałam okłady na kręgosłup z powodu okropnego bólu.
Dziś mój kręgosłup jest zdrowy.
Jest to jedna z moich ulubionych roślin,którą posadziłam do ogrodu by w razie potrzeby mieć pod ręką.
To nie wszystkie zalety tej wspaniałej rośliny-można by mnożyć -dlatego trzeba ją mieć w POGOTOWIU.
Maść do szybkiego wykorzystania np przy kontuzjach;
Wyczyszczone korzenie zmielić lub utrzeć na tarce, dodać trochę oleju i miodu - wymieszać i zrobić okład na bolące miejsce.

Robię też nalewkę do smarowania :czyste, rozdrobnione korzenie zalewam domowym winem na pół ze spirytusem.Jest rewelacyjna -niemalże działanie na skórę jest natychmiastowe
Skórę smaruję od czasu do czasu ot tak -profilaktycznie -nie czekam na chorobę .Po takim zabiegu skóra staje się gładka i aksamitna.
Jeśli nie masz dostępu do świeżego żywokostu polecam Ci relaksujący ziołowy krem na skórę firmy Akuna
Jest świetny -sama wypróbowałam : z  ziołami Alveo, kasztanowcem, ekstraktami konopi kojący uczucie zmęczenia mięśni i stawów, jest też aloes, ŻYWOKOST, eukaliptus, tymianek, lawenda i inne. Krem pomaga rozluźnić i uelastycznić tkankę skóry, a tym samym zmniejsza odczuwanie skutków zmęczenia stawów, ścięgien i mięśni.
Jest rewelacyjny po kąpielach w domu jak również w basenach.
Za oknem zaczyna hulać zima- przygotuj się na nią przed upadkiem.
A jeśli się nie przewracasz -to i tak przyda Ci się ten balsam- możesz go sobie zamówić na str  tutaj

Zabezpiecz się na zimę po to-  byśmy mogli przywitać wiosnę wesołe i kolorowe : )

3 komentarze:

  1. Tak żywokost jest bardzo skuteczny

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite obrazy, jesteś bardzo utalentowany.
    miłość pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. żywokost był wszędzie gdzie go zobaczyć teraz..

    OdpowiedzUsuń